Sparafeld

Sparafeld je o něco vyšší sousední vrchol Kalblingu. Na tento vápencový vrchol mohu doporučit zejména cestu Sparafeld diagonale, která kopíruje výraznou skalní puklinu táhnoucí se diagonálně celou stěnou. Obtížnost kolem 5, jedno místo klas. 6. Klasifikace je stejně jako všude v Rakousku poměrně přísná, i délky za 5 jsou poctivé lezení. Klíčová délka je navíc často zatečená a mokrá. Jištění je dobré a vystačíte s 10 expreskami a 2 smyčkami. Kromě části 5. délky krásná pevná skála.

Z Hohentauern použijete stejnou cestu dolů do Triebenu, překřížíte rovně dálnici a přes vesničku Dietmannsdorf vyjedete z údolí do protějšího kopce až k odbočce k lyžařskému minicentru Kaiserau. Zde odbočíte a brzy přijedete na velké parkoviště pod dvěma vleky. Zde buď zanecháte auto a pokračujete po cestě rovně nebo zaplatíte v automatu 7 € (cena v létě 2017) a po mýtné silnici vyjedete až k horské chatě Oberst Klinke Hütte. U chaty necháte auto na malém parkovišti a pro nástup použijete stejnou turistickou cestu č. 655 až pod jižní stěnu Kalblingu, kterou opustíte v první levotočivé zatáčce pod úpatím stěny a pokračujete rovně (neznačeno) přes nepříjemné suťové žlaby a strmé travnaté svahy až pod Sparafeld. Zde vystoupáte prudkým suťovo-travnatým hřbetem až k nástupnímu místu (celkem 1:30 h). Cesta začíná vlevo od malé, ale už z dálky viditelné jeskyňky (hodiny pro jističe). Sestup obloukem po turistické cestě okolo Kalblingu 1-1:30 h.