5) K horské chatě Edelrautehütte a okolo jezera Scheibelsee

(2,6 km, převýšení 110 m)

Při této procházce využijete výhody výjezdu autem k parkovišti až do výšky 1700 m.n.m. Od chalupy jeďte autem po hlavní silnici západním směrem a po 200 metrech odbočte před malým parkovištěm vpravo. Sjeďte dolů do údolí k rybníčku Weberteich (na všech dalších křižovatkách ve vesnici se držte vlevo). Přejedete jeho hráz a pokračujete rovně a následující lesní křižovatku přejedete také rovně. Za křižovatkou je třeba zaplatit v automatu mýtné za horskou silničku 6€/osobní auto (PKW). Po silničce vyjedete o 500 metrů výš a na jejím konci je velké parkoviště – výchozí bod. Je možné samozřejmě jít i pěšky, z vesnice vede značená turistická cesta k Edelrautehütte, která si v lese nadbíhá serpentýny silničky.

Z parkoviště vyjdeme nejprve asi 400 metrů k horské chatě Edelrautehütte. Pokud máte kočárek, tady pro vás cesta asi končí, ale i tak to stojí za to. Již od chaty jsou krásné výhledy na nejvyšší vrchol Gr. Bösenstein (2.448 m) a na skalnaté vrcholy protějších Ennstálských Alp. V Edelrautehütte si můžete dát pivo a ochutnat několik výborných specialit štýrské kuchyně (doporučujeme zvlášť vynikající dýňovou polévku a štýrské sýrové noky). V létě je před chatou otevřena zahrádka a děti tu najdou houpačky a klouzačku.

Pokud nemáte kočárek, nemusíte k chatě šlapat po zpevněné cestě pro zásobování, hned za parkovištěm odbočuje vpravo značená turistická stezka, která si zkracuje cestu přes louku kolem salaší Scheibelalm. Od Edelrautehütte začíná vlevo lesem značená cesta k malebnému horskému jezeru Großer Scheibelsee (ve stejném směru Hauseck a Gr.Bösenstein). Okolo celého jezera vede příjemná pěšina, kde najdete mnoho pohodových míst k odpočinku a automat na rybí krmení (50 centů). Když dětem koupíte hrst granulí, uvidíte velké pstruhy jezerní a duhové a siveny alpské, pořád se jim to nepřejedlo J. Cesta zpět k autu stejnou cestou.