4) Waldpfad

(5,2 km, převýšení 250 m, zkrácená varianta 4 km)

Lesní procházka, které s dětmi říkáme „Prasečí stezka“ podle cedulí se zeleným prasátkem, kterými je značena. Tato procházka vás provede po nejbližším okolí Hohentauern na úpatí kopce Geierkogel a kolem našich sjezdovek. Je zvládnutelná za jakéhokoliv počasí a po cestě je nejlepší místo na sběr borůvek v Hohentauern.

Od chalupy půjdete nejdříve kousek západním směrem podél hlavní silnice. Minete sjezdovku s vlekem po levé straně a parkoviště s pomníkem (kapličkou) po pravé straně. Po necelých 400 metrech odbočuje vlevo do kopce cesta, kde je rozcestník (žlutá šipka) s označenými turistickými cestami Waldpfad, Wichtelhütte (procházka č. 7) a Geierkogel (túra č. 14). Zde opustíte silnici a pokračujete po této cestě k dřevěné stavbě vlka (podle místního označení lišky), která dobře poslouží dětem jako přírodní prolézačka a dají se zde hrát bezva šiškové bitvy. Od vlka pokračujte dále do kopce po pevné cestě. Po chvilce se cesta narovná a na levé straně se vám otevře stráň posetá borůvčím a maliním (pokud by bylo příliš horké léto nebo jste tu byli příliš pozdě a borůvky už byly pryč, pak najdete dobré místo pro sběr borůvek o kousek dříve u dřevěného vlka – jen přejděte sjezdovku a ve stráni v lese jich najdete určitě dost, tam je chladněji a sluníčko tam svítí jen krátce). Dále po cestě minete malou vodárnu a vzápětí se vám na pravé straně otevře výhled na rybníčky v údolí (viz procházky č. 1 a 2). Pokud byste šli dále po široké cestě, pokračovali byste ve směru Wichtelhütte (procházka č. 7). Vy zde ale odbočíte vpravo na malou pěšinku z kopce dolů. Pokud jdete s kočárkem, toto je nejobtížnější místo cesty a tady ho budete muset pár desítek metrů poponést. Pěšina se chvilku klikatí dolů lesem, později sleduje zhruba vrstevnici jihozápadním směrem. Po cestě je několik dřevěných prolézaček pro děti, dřevěné můstky a korýtka s vodou a v závěru velká dřevěná sova, za kterou vás cestička vyvede na sjezdovku nad hotelem Moscher. Pokračujte dolů po sjezdovce a po chvilce jste dole na silnici.

Zde se můžete rozhodnout, jak pokračovat. První možností je se vrátit podél silnice zpět do Hohentauern, což je kratší, ale méně zajímavá cesta (na začátek vesnice zhruba 1700 m). Hezčí možností je přejít silnici u hotelu Moscher a pokračovat po široké cestě vpravo do údolí (cesta začíná asi 50 metrů vlevo od hotelu a je zde rozcestník - žlutá šipka k Edelrautehütte). Cesta mírně klesá na dno údolí a potom se stáčí mírným obloukem k rybníku Weberteich (na všech rozcestích jděte doprava). Zde si ve stylovém srubu Pfahlbaudorf můžete dát pivo či zmrzku. Nahoru do Hohentauern můžete jít buď po silničce nebo po přejití hráze rybníka můžete odbočit vpravo na lesní cestu, která vás vyvede na hlavní silnici kousek od místa, kde jste z ní na začátku odbočovali.