21) Bruderkogel (2.299 m)

(3,5 hod, převýšení 1050 m)

Bruderkogel je mohutný vrchol na pravé straně údolí jižně od Hohentauern, který dominuje pohledu k jihu, ať už fičíte dolů po sjezdovce, stoupáte na kterýkoliv z blízkých kopců nebo se jdete jen projít z vesnice dolů k rybníčku Weberteich. Cesta na tento vrchol není technicky náročná, ale je poměrně dlouhá a v první půlce i orientačně komplikovanější (podrobnou mapku naleznete na následující straně). Možná i proto je velmi málo chozená a místy hodně zarostlá. Návštěva a celkový dojem z tohoto osamoceného obra však určitě stojí za to, a pokud zrovna trefíte houbovou sezónu, tak na úpatí Bruderkogelu jsou to hotové žně praváků.

Pro dosažení výchozího bodu pojedete od chalupy po hlavní silnici č. 114 směrem na jih asi 3 km. Po levé straně minete dolní stanice vleků u hotelu Moscher (krásná hora přímo před vámi je právě Bruderkogel), později Gasthof Draxlerhaus a krátce za ním odbočíte na malou silničku vpravo, kde po pár metrech zaparkujete auto na parkovišti na kraji lesa. Už pěšky pokračujete po této silničce kolem statku dolů do údolí, kde odbočíte doprava. Na další blízké rozdvojce se dáte po cestě vlevo. Po této široké cestě dnem údolí půjdete ještě několik set metrů, než červená značka odbočí vlevo a začne stoupat po úbočí Bruderkogelu.

Občas hůře značená cesta vede po lesních cestách přes několik rozcestí stále výš, nakonec je značka vedena i přímo terénem ve stále ještě vysokém lese. Problémem je občasné kácení, takže se nedivte, kdybyste značku ztratili. Snažte se vylézt nad úroveň lesa na výrazný severovýchodní hřeben, po kterém cesta pokračuje. Tento hřeben je v jeho dolní části hned nad lesem dosti zarostlý vysokou trávou, kapradím, maliním a různými keři a zřídka chozená stezka je často špatně patrná, takže i my šli posledně kus cesty „napřímo“. Jakmile se dostanete nad první paseky, značená pěšinka už je dobře patrná a všem komplikacím je konec. Stezka stoupá strmě posledními zbytky lesa, až vystoupí na dlouhý, holý a široký hřbet, po kterém už je radost vyskotačit až na vrchol k mohutnému kříži z kovových trubek. Určitě stojí za to dojít si po hřebeni ještě na sousední vrchol Steinermandl (+ 20 min, 2.192 m) a užít si tak výhledy z pracně nastoupané výšky déle. Sestup stejnou cestou.