8) Hauseck (1982 m)

(okruh 3,4 km, převýšení 330 m)

Výchozím bodem je parkoviště u horské chaty Edelrautehütte, kam vyjedete po silničce autem (mýto 6€/osobní auto) přímo z Hohentauern (podrobněji viz procházka č. 5 v první kapitole). Z parkoviště vyjděte po pevné zásobovací cestě k chatě Edelrautehütte (asi 400 metrů). Zde odbočuje po pěšince vlevo do lesa červenobíle značená turistická stezka. Za krátko přijdete k horskému plesu Gr. Scheibelsee, po lávce přejdete potok, který z plesa vytéká a pokračujete po značené cestě směr Hauseck. Brzy za jezerem začne cesta prudčeji stoupat a v několika výšvizích vystoupáte až do sedla, kde se vlevo odpojuje cesta na Gr. Bösenstein. Kousek pod sedlem je pitný pramen. Ze sedla se vydáte po hřebínku doprava a za pár minut jste u vrcholového kříže. Z vrcholu pěkný výhled na štíty Ennstálských Alp, Triebenské Taury a jezero Scheibelsee v kotli pod vámi.

Tato krátká túra je velmi vděčná i proto, že dolů můžete sestoupit jinou cestou. Od vrcholového kříže pokračujte dále po pěšince a pozvolna sestupujte holým hřebenem k severovýchodu. Pěšinka se postupně začne stáčet doprava a klesá řídkým lesem. Na dně údolí přejdete potok a lesem vystoupáte zpátky k Edelrautehütte. Dejte si pivko, dětem kupte zmrzlinu a pak už stačí jen seběhnout po louce zpět k parkovišti.