22) 3- nebo 2-denní přechod Triebener Tauern

Přechod můžete začít rovnou od chalupy. Po lesní cestě vyšlápnete k dřevěné chatce Wichtelhütte a nejvyšší stanici vleku lyžařského střediska Hohentauern. Odtud sledujete hřeben až na vrchol Geierkogel (2.231 m, viz túra č. 14). Od vrcholového kříže pokračujete dál po hřebeni. Stezka nejprve strměji klesá dolů, později opět vystoupí na skoro stejně vysoký Sonntagskogel (2.229 m). Z tohoto vrcholu znovu nejprve strmě, dále již mírněji sestupujete po nádherném travnatém hřebeni do výrazného sedla Triebener Törl (1.900 m). Toto prostorné ploché sedlo je ideálním místem na nocleh, dokonce zde najdete i výhodně blízko pramen, který vyvěrá v zářezu na jižním svahu jen pár desítek metrů pod sedlem.

Druhý den pokračujete dál po značené cestě po hřebeni přes mohutný vrchol Gr. Grießstein (2.337). Pokud byste si chtěli cestu zkrátit a tento vrchol vynechat, můžete zvolit snadnější cestu, která vrchol Gr. Grießstein podchází a traverzuje jeho suťovými jižními svahy. Obě cesty se opět spojují v ostrém sedle Knaudachtörl, odkud se vám otevře krásný pohled na nejvyšší vrchol oblasti a váš další cíl – Gamskogel. Ze sedla nejprve mírným traverzem kousek sestoupíte. Zde se značená turistická cesta stáčí vlevo dolů směrem k chatě Bergerhube, vy ale půjdete po neznačené stezce stále rovně k jihu. Tato stezka vede téměř po vrstevnici a zhruba po kilometru se u malého plesa pod výrazným severozápadním žlabem Gamskogelu opět napojí na značenou turistickou cestu. Tato turistická cesta stoupá stále strměji právě tímto žlabem do malého sedla a později po hřebeni vlevo již mírně až ke kříži na vrcholu Gamskogelu  (2.386 m, viz túra č. 17). Z vrcholu parádní kruhový rozhled, jak se na nejvyšší vrchol sluší a patří. Z vrcholu se vrátíte stejnou cestou zpět do sedýlka, ale dále pokračujete po pěšince podél levé strany hřebene k blízkému vrcholu Hochleitenspitz (2.329 m). Stezka vrchol označený jen kupkou kamení s kovovou tyčkou přímo nepřechází, vlastní vrchol je asi 50 metrů od stezky vpravo. U vrcholu Hochleitenspitz se stezka stáčí opět k jihu a klesá do výrazného sedla Gaaler Törl (2.100 m), kde je dobré místo pro druhou noc. Vodu najdete na obou stranách asi 100 metrů pod sedlem.

Třetí den ráno vás čeká nejprve ne příliš náročný výstup na blízký vrchol Amachkogel (2.312 m, viz túra č. 16). Dále pokračujte po hřebeni po neznačené pěšince stále k jihu přes nižší vrcholy Kesseleck, Glaneck a Lahneck. Za vrcholem Lahneck cesta klesá do sedla ve výšce 1.850 m, ve kterém opustíte hřeben západním směrem. Po klikatých lesních cestách trochu komplikovaně a zdlouhavě sestoupíte k silnici 114 vedoucí z Hohentauern do Möderbruggu. Zde můžete buď chytit odpolední autobus, nebo si zavolat taxi zpátky do Hohentauern.

2-denní varianta:

Druhý den po přechodu vrcholu Gr. Grießstein a sedla Knaudachtörl pokračujte dále po značené turistické cestě dolů přes Modringalm k horské chatě Bergerhube na konci údolí Triebental. Sem si připravte druhé auto nebo se tu můžete nechat vyzvednout taxíkem. Přechod je stejně hezký i v opačném směru. Pokud budete mít s sebou v Hohentauern třeba kolo, můžete dojet k autem na parkoviště u chaty Bergerhube a začít přechod zpět do Hohentauern zde. Pro auto můžete později dojet do Triebentalu na kole.