19) Gr.Bösenstein, 2.448 m - Sonntagskarspitz, 2.350 m

(6 hod celý okruh, převýšení 950 m)

Druhou a trochu náročnější variantou okružní túry přes Gr. Bösenstein, je sestup přes Sonntagskarspitz a pleso Gefrorener See. Výchozí bod u Edelrautehütte a výstup až na vrchol Gr. Bösenstein je stejný jako u předchozí túry (viz popis u túry č. 18). Z Bösensteinu tentokrát sestupujete strmým SZ hřebenem, kde se postupně dostanete do vskutku vysokohorského terénu. Skalnatá část hřebene mezi vrcholy Gr. Bösenstein a Sonntagskarspitz je místy i zajištěna řetězy a je nejnáročnější pasáží této túry. Lehkým lezeckým terénem takto vystoupíte na váš dnešní druhý vrchol a pak již snadněji pokračujete dále dolů do výrazného sedla k rozcestníku. Dále po hřebeni cesta pokračuje k vrcholům Drei Stecken a Hochheide. Tudy vede následující túra č. 20 a dvoudenní přechod č. 24, vy ze sedla sestupujete vpravo strmým východním svahem (často sníh až do vrcholného léta) k horskému plesu Gefrorener See, které, jak název napovídá, zůstává většinu roku zamrzlé. Odtud půjdete již mírnější a příjemně vedenou pěšinou na ploché dno doliny Ochsenkar.

Po lávce přejdete klikatící se potok Ochsenkarbach a po asi 300 metrech dojdete na rozcestí. Odbočíte po značené cestě vpravo, která vás mírným výstupem zhruba za půl hodiny dovede zpátky k Edelrautehütte, odkud stačí již jen seběhnout dolů po louce, a jste na parkovišti. Pokud byste to chtěli dětem či některým členům skupiny ulehčit a nechtělo se jim už do kopce, můžete je z Ochsenkaru poslat zkratkou. V tomto případě na rozcestí za potokem neodbočí vpravo, ale pokračují po neznačené lesní cestě rovně a sestoupí ještě asi o 100 metrů níže. Dále půjdou po této široké cestě již stále rovně bez většího převýšení a ta je zakrátko dovede až k silničce ani ne kilometr pod parkovištěm, kde je autem po cestě domů naberete. Tato cesta je v mapce o 2 strany dříve vyznačena, na pravé straně silničky ve směru dolů se dá bez problému v rozšíření zastavit.