17) Gamskogel (2.386 m)

(4 hod, převýšení 1190 m)

Zde popisovaná cesta začíná na parkovišti u horské chaty Bergerhube na konci údolí Triebental, kde skalnatý vrchol Gamskogelu dominuje výhledu k jihu. Druhou a snazší možností je vystoupit na Gamskogel z údolí Bärntal, přes sedlo Gaaler Törl (viz předchozí túra č. 16). Třetí cestou na Gamskogel je lezecký přechod celého jeho skalnatého východního hřebene s obtížností 3+ UIAA, který začíná také od chaty Bergerhube a je blíže popsán dále v kapitole Lezení.

Příjezd do výchozího bodu u chaty Bergerhube viz túra č. 13 – Triebenfeldkogel. Z parkoviště vyrazíte přímo na jih a zprava obejdete chatu. Za chatou projdete skrz ohradu chlupatého horského skotu a pokračujete po značené lesní cestě proti proudu potoka Triebenbach. Asi po 20 minutách se odpojuje vlevo cesta na sedlo Kettentörl (rozcestník), vy pokračujete po menší cestě vpravo blíže k potoku směr Gamskogel. Po chvíli přejdete lávku přes potok a mírně stoupáte lesem na druhé straně. První širokou cestu krátce za potokem přejdete a na druhé širší cestě výše v lese se dáte podle značení doleva. Po 200 metrech z cesty odbočíte ostře vpravo na pěšinku, která vás vyvede k salaši Modringalm. Odtud pokračujete po značené cestě lesem stále výše, minete rozcestník s odbočkou na sedlo Knaudachtörl a vyjdete nad horní hranici lesa přímo pod skalnatými srázy Gamskogelu. Cesta dále stoupá po terasách otevřeným terénem jihozápadním směrem až k malému plesu. Zde se stáčí k jihovýchodu a strmě vystoupí v četných serpentýnách stále se zužujícím žlabem na malé sedlo ve vrcholovém hřebeni. Tady už máte vyhráno a po hřebeni vlevo jste za 10 minut u vrcholového kříže. Krásný kruhový výhled na divoké Triebenské a Seckauerské Taury beze stop civilizace. Sestup stejnou cestou nebo přes Gaaler Törl do údolí Bärntal na západní straně.