16) Amachkogel (2.312 m) a (Hochleitenspitz, 2.329 m)

(2,5 hod, převýšení 880 m a 900 m)

Výchozím bodem je malé parkoviště na konci cesty údolím Bärntal stějně jako u předchozí túry na Sonntagskogel (viz túra č. 4). Z parkoviště půjdete po cestě dál do údolí a asi po 100 metrech odbočíte vpravo a přejdete na druhou stranu potoka. Na odbočce je rozcestník – rovně pokračuje cesta na Triebener Törl a Sonntagskogel (túra č. 15), vy odbočíte směr Gaaler Törl a Gamskogel. Zpevněná cesta stoupá nejprve serpentýnou, později šikmo zalesněným svahem vpravo. Po necelých 2 kilometrech pevná cesta končí a vy pokračujete podle šipky Gamskogel. Přejdete malý potok a brzy nato odbočíte podle červenobílých značek na pěšinku strmě stoupající do svahu po pravé straně. Po pěšince vyjdete do horního patra řidšího lesa a později už mírněji na rozlehlou horskou louku. Odtud již vidíte výrazné sedlo Gaaler Törl. Vrchol Amachkogel je od sedla vpravo, Hochleitenspitz se vypíná vlevo.

Další orientace v otevřeném terénu je velmi snadná a vy pokračujete po příjemné pěšince až na sedlo Gaaler Törl (2100 m). Oba vrcholy jsou ze sedla zhruba stejně daleko a jsou dostupné po pohodlných pěšinkách po hřebeni. Pokud se rozhodnete stoupat vlevo, pěšinka vás vyvede po hřebeni pod Hochleitenspitz, kde se těsně pod vrcholem stočí po vrstevnici vpravo. Vlastní vrchol označený jen hromádkou kamení a kovovou tyčkou je asi 50 metrů nad cestičkou.  Pokud máte chuť, určitě se vyplatí pokračovat po pěšince dále a vystoupit až na hlavní vrchol oblasti Gamskogel (2.386 m, + 20 minut). Sestup stejnou cestou.